آموزش رایگان رزین اپوکسی 🎨

بازدید: 154 بازدید

آموزش رزین اپوکسی

 

شاید خیلی از عزیزانیکه به این صفحه مراجعه کرده اند آشنایی با هنر رزین ندارند اما دوسدارن این حرفه عالی را یاد بگیرند در این صفحه سعی کردیم تا جاییکه امکان دارد شمارا با هنر رزین آشنا کنیم و آموزش هایی را برای شما عزیزان قرار دهیم.

مطمئنا با این موضوع برخورد کرده باشید افراد زیادی هستند که دنبال آموزش رزین هستند تا بتوانند در خانه به کسب درامد ثابت از این فعالیت هنری برسند.

رزین ماده‌ای است از خانواده رزین‌های دوجزئی یک ماده آلی قابل اشتعال چسبناک، نامحلول در آب که توسط برخی درختان و گیاهان دیگر خارج می‌شود.

از ترکیب دو ماده هاردنر و رزین این محصول بدست می آید، در حقیقت رزین یک ماده ای است که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود محصولات رزینی را تولید نمایید و هاردنر نیز ماده‌ای است که پایه رزینی را سخت می‌کند.

رزین اپوکسی چیست ؟

رزین اپوکسی، یک ماده همه‌کاره با طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف است. این ماده، به دلیل ویژگی‌هایی نظیر استحکام و کیفیت چسبندگی بالا، مقاومت حرارتی و الکتریکی بالا و همچنین تطبیق‌پذیری آن، به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کجاها از رزین اپوکسی استفاده میشود

به طوری که از آن در اکثر کاربردهای صنعتی همچون رنگ‌آمیزی و پوشش دهی، سیستم‌های الکترونیکی، چسب‌ها، کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف و … استفاده می‌شود.

نحوه ساخت محصولات رزین اپوکسی

برای تولید انواع محصولات رزینی کافیست مواد اولیه و ابزار های لازم برای کسب و کار رزینی را با هزینه خیلی خیلی پایین تر از سایر کسب و کارها خریداری نمایید و شروع به ساخت محصولات رزین اپوکسی کنید.

آموزش رزین ساعت

وسایل مورد نیاز رزین اپوکسی برای شروع کار

  1. قالب پلاستیکی مخصوص (سلیکونی)
  2. ماسک
  3. دستکش
  4. خلال دندان (برای ایجاد طرح‌های خاص)
  5. چوب بستنی (جهت هم زدن مایه رزین)
  6. ظرفی برای آماده‌سازی رزین
  7. رزین
  8. هاردنر
  9. لیوان یکبار مصرف
  10. دستکش
  11. ترازو
  12. بیس چوبی
  13. قالب سیلکونی
  14. براش 
  15. چسب
  16. سشوار صنعتی
  17. فندک اتمی
  18. رنگ پودری
  19. رنگ جوهری
  20. رنگ خمیری
  21. رنگ میکروبی

لازم یادآوری است که این موارد به منظور راه اندازی کسب و کار ساخت محصولات رزینی در خانه می‌باشد و اگر قصد تولید محصولات رزینی، در اندازه های بزرگ و تعداد بالا را داشته باشید، باید کارگاهی مناسب جهت راه‌اندازی این کسب و کار فراهم نمایید.

ما در این جا به آموزش رایگان رزین اپوکسی برای شما خواهیم پرداخت که بتوانید دانش خود را در زمینه رزین اپوکسی بالا ببرید و اگر نیاز به آموزش از طیق فیلم های آموزشی دارید در پایان این صفحه بخش مربوط به آموزش تخصصی رزین اپوکسی رو برای شما قرار دادیم که میتوانید استفاده نمایید.

آموزش رزین اپوکسی رایگان

توضیحات هر کدام از وسایل کار رزین اپوکسی

در این بخش به آموزش و توضیح رایگان محصولات رزین اپوکسی و کاربرد آنها میپردازیم.

رزین

همان طور که میدانید اولین محصول که برای شروع به کار این صنف نیاز دارید رزین میباشد، برای خرید این محصول باید به نوع و برند محصول توجه کرد چون رزین های مختلفی وجود دارند که از برند های مختلف و ویژگی های مختلف دربازار وجود دارد.

هاردنر پلی آمین

چون شما در پی آموزش رزین کاری در منزل هستید، بنابرین محصولات رزینی را در منزل تولید خواهید کرد که عمدتاً محصولات رزینی دکوراتیو را شامل می‌شوند.

  • در ساخت محصولات تزئینی، زیورآلات و دکوراتیو شما به هاردنر پلی آمین احتیاج دارید.
  • هاردنر پلی آمین شفاف است و می‌توان آن را در ساخت محصولات حجمی بکار برد.
  • این نوع هاردنر رقیق‌تر از نوع پلی آمید است.
  • شما نمی‌توانید به آن حلال الکلی یا تینری اضافه کنید چون پلی آمین قابلیت ترکیب با حلال را ندارد یا به‌عبارت‌دیگر حلال پذیر نیست.

وسایل مراقبتی

  • دستکش لاتکس

همانطور که میدانید رزین و هارنر دارای مواد شیمیایی هستند که بدون دستکش کار با ان اصلا توصیه نمیشود و می تواند به حساسیت های پوستی شدید و خفیف پوستی منجر شود.

  • ماسک سه فیلتر حرفه‌ای

همیشه در هر سطح و علمی در زمینه رزین باشید چه در آموزش رزین اپوکسی چه در کار باید از ماسک استفاده نمایید و از کیفیت خوب و بالای ان اطمینان حاصل نمایید.

ترکیبات رزین اپوکسی میتوانند سبب آسیب دیدن دستگاه تنفسی شما شوند، بخصوص زمانیکه در حال سخت شدن هستند و گاز منتشر میکنند.

ترازو

برای اینکه ترکیب رزین و هاردنر نسبت دقیق باشد زیرا خیلی مهم است و مقدارشان اگر اشتباه باشد زحمت شما به هدر خواهد رفت بنابرین یک ترازو آزمایشگاهی دقیق باید داشته باشید.

قالب و بیس کار

براساس نوع محصولیکه تولید میکنید باید قالب های گوناگون یا سطوح کار متفاوت همچون ام دی اف، قالب فلزی، موتیف چوبی و یا قالب سیلیکونی استفاده کنید.

رنگ

رنگ‌هایی که با رزین سازگار باشند بیشمارند، بنابراین استفاده از آن‌ها به سلیقه، سطح کار، ابعاد کار و تکنیکی که می‌خواهید اجرا کنید بستگی دارد. با در کنار هم قرار دادن این موارد می‌توانید از رنگ‌های زیر جهت ترکیب با رزین اپوکسی استفاده کنید:

رنگ جوهری

  • این رنگ مایعی رقیق و شفاف است.
  • رنگ جوهری خاصیت فرار دارد.
  • در ده رنگ سبز، طلایی، قرمز، مشکی، خاکستری، آبی، سرمه‌ای، زرد، فیروزه‌ای و قهوه‌ای تولید می‌شود.
  • جهت ایجاد افکت ابروباد، ساحل و دریا و … مناسب است و جهت ایجاد طرح چند لایه با آن باید از رنگ سفید اکریلیک استفاده کنید.

رنگ میکروبی

  • نسبت به رنگ جوهری غلیظ‌تر است.
  • از آن می‌توانید جهت اجرای تکنیک آبستره و میکروبی استفاده کنید.
  • نیاز به عامل سنگین کننده دارد و رنگ سفید برای حرکت دادنش بهترین انتخاب است.
  • رنگ میکروبی را می‌توانید با استفاده از تینر با خلوص بیش از 98 درصد رقیق کنید.

رنگ خمیری

  • این رنگ هشت رنگ دارد و یکی از پرمصرف‌ترین مواد مورداستفاده در رزین بشمار می‌رود.

لوازم تزئینی

در تنوع بخشیدن به محصولات رزینی، شما می‌توانید از لوازم تزئینی متنوعی برحسب سلیقه خود استفاده کنید. مثلاً برای ایجاد طرح ساحل و دریا می‌توانید از صدف و شن تزئینی استفاده کنید یا برای تولید زیورآلات، گل خشک و اکلیل استفاده کنید.

انواع پودر رنگی

پودرهای رنگی پیگمنت‌های متفاوتی دارند و می‌توانند افکت‌ها و طرح‌های خاصی در محصولات شما ایجاد کنند. برخی از معروف‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • پودر رنگی فلورسنت

پودرهای رنگی فلورسنت نیاز به منبع تغذیه دارند. محصولات حاوی پودر فلورسنت می‌توانند امواج فرابنفش را بگیرند و نور تولید کنند.

  • پودر رنگی فسفرسنت

این نوع پودر رنگی همانند پودر فلورسنت با منبع انرژی کار می‌کنند، با این تفاوت که اگر محیط تاریک هم بشود همچنان نور ساطع می‌کنند. محصولات دکوراتیو حاوی رنگ فسفرسنت را می‌توانید با نور لامپ و چراغ شارژ کنید.

  • پودر صدفی

پودر صدفی پیگمنت بسیار بالایی دارد و ذرات آن فوق‌العاده ریز و درخشان هستند. معمولاً پودر صدفی را جهت ایجاد افکت‌های رنگی متنوع در تکنیک چوب و رزین بکار می‌برند، به‌ویژه برای تولید میزهای رزینی. پودر صدفی حداقل چهارده رنگ خیلی زیبا همچون آبی آسمانی، آبی فیلی، سبز روشن، سبز تیره، زرد، طلایی، صورتی، بنفش و … دارد.

سشوار

دیگر محصولی که حتماً در کار با رزین احتیاج دارید سشوار صنعتی جهت دادن حرارت به رزین و حرکت دادن رنگ روی آن یا ایجاد افکت رنگی است.

فندک اتمی

در خیلی از مواقع پس از اجرای رزین حباب‌های ریزی روی سطح رزین ایجاد می‌شوند. با استفاده از فندک اتمی می‌توانید به سطح رزین حرارت بدهید و حباب‌های ایجادشده را رفع کنید. البته سشوار نیز در حباب‌گیری کاربرد دارد.

قالب سیلیکونی

یکی از ابزار کار ضروری و پرکاربرد شما در هنر رزین کاری قالب سیلیکونی است. با توجه به حجم کارتان می‌توانید قالب‌های سیلیکونی با ابعاد، اندازه‌ها و طرح‌های گوناگون تهیه کنید. قالب‌های سیلیکونی نسبت به دیگر انواع پایه کار و قالب‌های مناسب رزین گران‌تر هستند، پس حتماً دقت کنید محصول موردنظرتان از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

همزن یا کاردک چوبی

برای هم زدن رزین حتماً از کاردک و همزن چوبی استفاده کنید، چون کیفیت رزین را حفظ می‌کنند و احتمال حباب زدن رزین را به حداقل می‌رسانند.

آموزش رایگان رزین اپوکسی

چند ویژگی مهم برای راه اندازی کارگاه رزین کاری در منزل

در این صفحه سعی کردیم تا جاییکه میتوانیم در مورد آموزش رزین اپوکسی محتوایی رو برای شما فراهم کنیم که در این میان چند ویژگی مهم که حتما باید مد نظر قرار دهید برای راه اندازی کارگاه رزین کاری در منزل به شرح زیر :

  1. یک میز تحریر را به عنوان میز کارتان انتخا کرده و روی ان را پلاستیک سفید ضخیم بکشید، حتما کناره های میز را با پلاستیک خوب بپوشانید و چسب بزنید و روی زمین هم اگر فرش یا موکت هست بردارین چون اگر رزین اپوکسی به جایی بچسبد دیگر جدا نخواهد شد!
  2. اگر اتاق رزین کاری پنجره دارد سعی کنید نور خورشید مستقیم نتابد از پرده استفاده کنید.
  3. اگر فضای کار شما رطوبت هوا بالا دارد حتما دقت نمایید که رطوبت دشمن رزین اپوکسی هست و میتواند نابودش بکند پس حتما اگر از کولر برای تهویه استفاده میکنید حتما این موارد رو رعایت بکنید.
  4. استفاده از اسپیلت (کولر گازی) مشکلی ندارد به شرطی که باد مستقیماً روی میز کار جریان نداشته باشد چون ایجاد موج خواهد کرد.
  5. از پنکهتا جاییکه میتوانید استفاده نکنید زیرا جریان باد آن میتواند مشکل ساز باشد حین کار.
  6. دمای محیط کار را بین 23 تا 25 درجه نگهدارید چون بهترین دما برای واکنش اپوکسی و هاردنر همین دماست.
  7. میز کاری را انتخاب کنید که تراز باشد تا بتونید محصولات رزینی دقیق رو بسازید.
  8. همیشه قبل از شروع کار جدید یک لایه پلاستیک نو بیاندازید تا سطح کار تمیز باشد.

بازار کار رزین اپوکسی

به جهت پولسازی تنوع کسب و کارهای هنری خیلی مورد توجه قرار گرفته استو افراد زیادی تمایل دارند حرفه های هنری رو یاد بگیرند و یکی از ویژگی های بازار کار و درامد رزین اپوکسی عدم نیاز به فضا و مکان خاص باشد.

هر فردی میتواند به راحتی در بالکن و یا فضای اتاق منزل خود شروع به فعالیت در حوزه تولید محصولات رزینی بکند.

در این صفحه سعی کردیم آموزش رایگان رزین اپوکسی را برایتان ارائه دهیم تا بتوانید تصمیم دقیقی برای شروع این کسب و کار بگیرید.

اگر عاشق کارهای هنری هستید و خلاقیت نیز دارید پیشنهاد میکنیم وارد بازار کار رزین اپوکسی بشید.

درآمد رزین اپوکسی چقدر است ؟

امروزه وسایل لوکس و لاکچری در بین خانم ها خیلی مورد توجه قرار گرفته است، شما می توانید محصولات خود را با یک قیمت رقابتی و توجه به سلایق و خواسته مشتری تولید نماید و به سود خوبی در این راه برسید. به عنوان مثال میزهای چوبی رزین کاری شده قیمت‌های بالایی را برای تولیدکنندگان شان به همراه خواهد داشت و سود خوبی را به آنها دسترسی خواهند کرد در حال حاضر قیمت یک میز ناهار خوری ۶ نفره رزین کاری شده با چوب طبیعی گردو چیزی حدود ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد .

آموزش تخصصی رزین اپوکسی

برای ورود به بازار کار رزین به چه نیاز دارید؟

علاقمندی

قبل از هر چیزی علاقه مهمترین رکن هر کاری است برای ورود به این حوزه هنری نیز علاقه خیلی مهم است.

در کنار علاقه خلاقیت دومین نکته مهمی است که باید در این صنف داشته باشید اگر ادم خلاق نیستید باید بیشتر در این حوزه تحقیق کنید.

شما می بایست ذهنی پویا خلاق و هنرمندانه داشته باشید تا با ایجاد طرح و رنگ و افزودن المان های مختلف روی سازه هنری خود محصول چشم‌نواز تولید کنید.

آموزش

در مرحله بعدی حتما باید زیر نظر یک مجموعه معتبر و یا یک استاد کار خوب دوره های لازم را ببینید و مهارت های کافی برای شروع به کار را کسب بکنید، اگر دنبال یک آموزش خوب هستید پیشنهاد میکنیم از فیلم آموزشی رزین اپوکسی مجموعه استفاده نمایید همه نکات را به صورت ریز به ریز با کیفیت عالی در فیلم های آموزشی ضبط و آماده کرده ایم تا بتوانید به مهارت کامل در این زمینه برسید.

مربی و استادی مجرب

در گام بعدی از مربیان با تجربه بهره مند شوید زیرا داشتن مربی خوب به شما کمک میکند تا ذهنیت خوبی را در زمینه ساخت انواع محصولات رزینی داشته باشید.

آینده شغل رزین و اپوکسی

تحقیقات و پژوهش ها نشان می‌دهد هنوز هنر رزین در ابتدای کار خودش است.

چه محصولاتی را میتوان با رزین اپوکسی ساخت

  • ظروف رزینی
  • زیر لیوانی
  • پیش دستی
  • میوه خوری
  • شیرین خوری
  • آجیل خوری
  • تخته سرو
  • ساعت
  • تابلو چشم نظر
  • زیور الات
  • انگشتر
  • گردنبند
  • گوشواره
  • گیره‌ مو
  • النگو
  • بوکمارک
  • جا کلیدی
  • میز

روش های فروش محصولات رزینی و کسب درامد

شما میتوانید محصولات رزینی خود را به مغازه ها و فروشگاه های مرتبط با هنر رزینی بفروش برسانید.

از شبکه های اجتماعی نیز میتوانید برای فروش محصولات خود استفاده نمایید زیرا مخاطبان خانم در این شبکه های اجتماعی زیاد هستند و میتوانند مشتری هدف شما باشند.

ساعت رزینی

چگونه محصولات رزینی بسازیم؟

جهت ساخت محصولات رزینی، شما باید مراحل مختلفی را به ترتیب انجام دهید که در این قسمت، قصد داریم این مراحل را از ابتدای کار، با هم بررسی کنیم:

  • تهیه کردن مواد اولیه و ابزارهای مورد نیاز
  • آماده سازی محلول رزین
  • آماده سازی قالب مورد نظر
  • ریختن لایه اول رزین در قالب
  • اضافه کردن وسایل تزئینی
  • ریختن لایه دوم رزین در قالب
  • خشک شدن رزین
  • خارج کردن رزین از قالب
  • آماده سازی نهایی

آماده سازی محلول رزین

برای شروع کار با رزین اپوکسی باید در این مرحله رزین را با سفت‌کننده (یا همان هاردنر) به نسبتی درست ترکیب نمایید. فقط توجه نمایید برای ساخت زیورآلات توصیه می‌گردد از این نوع رزین استفاده نمایید.

قبل از اینکه دو ماده را با یک دیگر ترکیب کنید حتما پیشنهاد میکنیم دستور العمل ها و نسبت درست ترکیب آنها را مطالعه نمایید زیرا برندهای مختلفی از رزین اپوکسی و همچنین سفت‌کننده وجود دارد و هر کدام از آنها دارای دستورالعمل مختص خود، برای ترکیب و استفاده می‌باشند.

آماده ‌سازی قالب مورد نظر

محلول رزین یک محلول مایع میباشد و برای اینکه بخواهیم محصول مورد نظر خود را با ان تولید نماییم به قالب نیاز داریم. انتخاب یک قالب استاندارد و مناسب یکی از مهمترین مرحله را از مهمترین مراحل راه اندازی کسب و کار ساخت رزین میباشد، توصیه می‌شود که پس از تهیه‌ی قالب‌های مورد نظر آن‌ها را کامل بشویید، پاک کنید و خشک نمایید تا گرد و خاک یا رطوبتی در آنها باقی نماند.

ریختن لایه اول رزین در قالب

برای تولید محصولات کوچک شما باید چندین لاه رزین در قالب قرار دهید، زیرا ریختن لایه لایه رزین از باقی ماندن حباب در درون قالب جلوگیری میکند و باعث میشد محصول رزین شفاف و یک دستی داشته باشید. در این مرحله لایه‌ای نازک از رزین را به درون قالب اضافه می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا خشک شود (اگر از رزین UV استفاده می‌نمایید باید با لامپ UV این لایه را خشک نمایید) و سپس به سراغ مرحله‌ی بعد می‌رویم.

اضافه کردن وسایل تزئینی

در ادامه آموزش رایگان رزین اپوکسی این مرحله مهم است در این مرحله پس از خشک شدن لایه‌ی اول رزین – می‌توانید وسایل تزئینی مورد نظر خود و همچنین لایه‌های رنگی رزین را اضافه نمایید و به کمک سوزن آن‌ها را شکل دهید.

یک نکته کلیدی در مرحله اضافه کردن وسایل تزئینی وجود دارد که حتما باید دقت کنید این است که اگر قصد دارید وسیله‌ای تزئینی اضافه نمایید، بهتر است که آن را با کمی رزین محکم کرده و سپس لایه‌ی دوم رزین را اضافه کنید.

ریختن لایه‌ دوم رزین در قالب

برای اضافه کردن لایه دوم، همین که لایه‌ی اول از حالت شل و مایع درآمده باشد، کافی است و می‌توانید لایه‌ی دوم رزین را به درون قالب اضافه کنید. دقت کنید که بعد از این کارها منتظر بمانید رزین کاملا خشک شده و سفت شود.

خشک شدن رزین

مرحله خشک شدن رزین بسته به میزان سفت کننده ( هاردنری ) که به محلول رزین اضافه میکنیم و همچنین نوع رزین متفاوت است. علاوه بر این موارد، باید به حجم و ضخامت رزینی هم که در قالب ریخته‌اید، توجه داشته باشید.

این مرحله ممکن است زمان بر باشد به همینخاطر ساعت ها زمان نیاز باشد تا خشک شود به همینخاطر به آرامی محصول رزینی خود را تست نمایید تا وقتی که از خشک شدن آن مطمئن شوید.

خارج کردن رزین از قالب

کم کم به مراحل نهایی نزدیک میشیم پس از اینکه رزین در قالب خشک شد، موقع ان است که محصول نهایی خود را از قالب خارج کنید.

برای انجام این کار بهتر است با خم کردن گوشه‌ای از قالب به آرامی محصول را از داخل آن خارج کنید.

آماده ‌سازی نهایی

در مرحله نهایی بعد از اینکه محصول را از قالب خارج کردید میتوانید بسته به نوع محصول مثل جاکلیدی و … زنجیر هاشو نصب بکنید و یا محصولتون دوره هاش زائده داشته باشد را با سمباده های مخصوص اصلاح کنید.

آموزش صفر تا صد رزین اپوکسی

اگر دنبال یک فیلم آموزشی جامع و کامل هستید که صفر تا صد رزین اپوکسی را برایتان آموزش دهد پیشنهاد میکنیم دوره آموزشی مهندس دولت آبادی را در این زمینه تهیه نمایید. برای اینکار کافیست برروی بنر زیر کلیک کرده و به صفحه توضیحات این دوره جامع آموزشی منتقل شوید.

 

آموزش رزین

دسته بندی آموزش
اشتراک گذاری
جهت دریافت فیلم دوره آموزشی رزین اپوکسی صفر تا صد ویژه افراد جویای کار در منزل لطفا به بخش آموزش رزین اپوکسی مراجعه نمایید.
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینستاگرام ما دیدن نمایید
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت